Referenssit – Devolon

Enemmän tekoja kuin lupauksia

Parhaita myyjimme ovat tyytyväiset asiakkaamme

Perustamisestamme lähtien olemme tarttuneet rohkeasti eri toimialan haasteisiin ja muuttaneet samalla tapaa, jolla teknologia otetaan osaksi liiketoimintaa ja sen kehittämistä. Esittelemme seuraavien esimerkkien avulla osaamisemme kulmakivet: liiketoimintaosaamisen, ohjelmistokehityksen, laajojen kokonaisuuksien hallinnan sekä käyttäjäkokemusosaamisen.

Tutustu referensseihimme ja ota meihin yhteyttä, mikäli haluat keskustella siitä, miten aikaa kestävä teknologia voi auttaa sinun liiketoimintaasi.

Museokortti

Uudistimme tavan, jolla suomalaiset vierailevat museoissa. Rakensimme yhdessä asiakkaan kanssa liiketoiminnan logiikan, järjestelmän, applikaation sekä nettikaupan. Vastaamme myös korttien toimituksesta, rekistereistä sekä raportoinnista asiakkaalle. Museokortti onkin yksi Suomen suosituimmista ”kanta-asiakasohjelmista”, joka tuo vuosittain museoille liikevaihtoa yli 10 miljoona euroa.

Naughty Brgr

Rakensimme suomalaiselle hampurilaisketjulle kanta-asiakasjärjestelmän sekä maksujärjestelmän sisältävän applikaation. Vastasimme hankkeessa UI- ja UX-suunnittelusta, ERP-integraatiosta sekä paikannukseen perustuvasta lisämyyntifunnelista.

Virta

Virta on eurooppalainen sähköautojen latausverkosto, joka toimii yli 4000:n aseman voimin 21 maassa. Olemme olleen jo 7 vuoden ajan Virran johtava ohjelmistokehittäjä, jonka vastuulla on ollut teknologian lisäksi UI- ja UX-suunnittelu applikaatioon.

Eurofins

Eurofins on kansainvälinen testaukseen keskittynyt konserni, jonka palveluvalikoimaan kuuluu kattavia asiantuntija-, sertifiointi-, testaus- ja tarkastuspalveluja. Yrityskauppa ja sen mukanaan tuomat haasteet IT-järjestelmien yhteensovittamisessa pakottivat miettimään uusia ratkaisuja. Näiden haasteiden selvittämiseen haettiin kehitysresursseja oman organisaatiomme ulkopuolelta.   Tovin kestäneen etsinnän jälkeen kaivattu C#-kehittäjä löytyi Devolonilta. Ali hyppäsi mukaan tiimiimme, johon kuului jo ennestään Eurofinsin in-house -devaaja. Kustomoidun järjestelmän kehitystyö ei ole niitä yksinkertaisimpia tehtäviä, mutta hyvin toiminut kommunikointi yhteisellä työkielellä englanniksi sekä Alin liiketoimintaymmärrys varmistivat yhteistyön sujuvuuden.   Yhteistyön tavoitteena oli luoda prosessit Eurofinsin production management -työkalujen kehittämiselle sekä dokumentoinnille. Ali ja Eurofinsin oma järjestelmäarkkitehti rakensivat muutaman kuukauden aikana ketteriin toimintamalleihin perustuvan kehitysprosessin ja sitä tukevan dokumentaatiomallin.   Eurofinsin Mika Grönlundin mukaan yhteistyön onnistumisen kannalta tärkeintä on ollut Devolonin sitoutuminen asiakkaan ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen. Vahva teknologinen osaaminen sekä liiketoimintaymmärrys ovat auttaneet kehitystyössä. Järjestelmäkehityksen myötä esimerkiksi kirjausprosessit ovat muuttuneet puolet nopeammiksi, kun taas laskutus on nopeutunut jopa kolmanneksen.   “Alista on muodostunut yhteistyön mittaan todella arvokas osa meidän kehitystiimiä ja kaverihan tuntuu olevan kuin yksi meidän omasta jengistä”, toteaa Mika Grönlund, Eurofinsin IT-prosesseista ja asiakastuesta vastaava johtaja.

Lentoparkki

Lentoparkki on Helsinki-Vantaan lentoaseman matkailijoita ja yrityksiä palveleva pysäköintialan toimija. Yritys on yli 30-vuotisen toimintansa aikana vakiinnuttanut asemansa matkailijoiden pysäköintivalintana ja tarjoaakin pysäköintipaikat yli 2000 ajoneuvolle.   Lentoparkki aloitti yhteistyön Devolonin kanssa 2012 hankkeessa, jonka tavoitteena oli kehittää yrityksen CRM:ää ja kanta-asiakasjärjestelmää. Kymmenien tuhansien kontaktien hyödyntäminen sekä lisämyynnissä että asiakastyytyväisyyden kasvattamisessa oli kehitystyön keskiössä.   Yhteistyön aikana on rakennettu verkkopalvelun ja mobiiliapplikaation lisäksi integraatioita Lentoparkin käyttämien muiden ohjelmistojen välille, ja näin on saatu rakennettua yhtenäinen, helppo asiakaskokemus pysäköinnin varauksesta matkan jälkeiseen auton hakuun.   “Yhteistyömme on kehittynyt vuosien saatossa kokonaisvaltaiseksi, liiketoimintakriittiseksi tekemiseksi, jossa Devolonin tiimi on täydellisesti ymmärtänyt digitalisaation ja ohjelmistokehityksen olevan tärkeä osa yrityksemme menestystä. Arvostan erityisesti Devolonin taitoa rakentaa teknistä arkkitehtuuria katsomalla koko ajan askeleen pari tulevaisuuteen, turvaamalla liiketoimintamme rullaaminen myös jatkossakin”, kertoo yhteistyöstä Lentoparkin Stefan Nyman.   Lentoparkin applikaatioon on mm. Integroitu Finnairin Plus-järjestelmä, jonka myötä Lentoparkki voi antaa automaattisesti asiakkailleen pisteitä pysäköinnin arvon mukaan. Integraatioihin kuuluu myös auton rekisterikilven tunnistavan järjestelmän liittäminen varsinaiseen kanta-asiakasohjelmaan maksujärjestelmineen.

Ketkä näitä oikein tekee?

Devolonin tiimi

Mitä ne oikein puuhaavat?

Tilaa Devolonin uutiskirje

Tilaa Devolonin uutiskirje

Tilaa tästä Devolonin kuulumiset. Emme täytä sähköpostiasi turhilla viesteillä, vaan toimitamme sinulle kerran kuukaudessa teräviä huomioita ja rahan arvoisia oivalluksia ohjelmistokehityksen ja digitaalisen liiketoiminnan maailmasta.