Sankarimyyjiä, onko heitä? – Devolon

Asiaa ohjelmistoista ja niiden vierestäkin

Tutustu Devolonin maailmaan

Täältä löydät tuoreimmat uutisemme, kiinnostavimmat kehitystyömme sekä joukon oivaltavia sisältöjä kaikille ohjelmistoalasta kiinnostuneille. Muista liittyä postituslistallemme, jotta saat tuoreimmat päivitykset suoraan sähköpostiisi.

Sankarimyyjiä, onko heitä?

09.02.2021

Mitä kuuluu tänä päivänä niin monelta asiantuntija-alalta tutulle sankarimyyjälle? Siis sille, joka piti yksin kynsin hampain kiinni CRM:n arvokkaimmasta osasta. Kävi klousaamassa kaupat työsuhdeautollaan ja piti hengissä koko myyntitiimiä, toki raapaisten provikat ensin muiden nenän edestä? No, kovin hiljaista on ollut. Maailma on muuttunut dinosaurusten ympäriltä, ja viimeiset paksunahkaiset myyntitykit vielä vaeltavat etsien viimeistä leposijaansa jostain kampaviinereiden ja kalvosulkeisten mailta.

 

Tämän päivän oikea sankarimyyjä on aina enemmän tiimipeluri ja arvoa viestivä asiantuntija, kuin omaa napaansa tuijottava provisiokone. Monimutkaiset ohjelmistokehitysprojektit, asiakkaan liiketoiminnan ymmärrys ja digitalisaatioajattelu ovat jokaisen alalla menestyvän myyjän avaintaitoja. Myyjän tehtävä on löytää asiakkaan kipupisteet, rakentaa ratkaisuehdotus tiiminsä kanssa sekä viestiä yrityksensä tuottama lisäarvo vielä päättäjätahoille. Tätä urakkaa ei kannata, eikä voi edes odottaa annettavaksi yhdelle tekijälle. Ei nimittäin löydy sellaista yksisarvista, joka hanskaa konseptisuunnitelman, mockupit, testauksen, arkkitehtuurin, projektin takaisinmaksuajan laskelmat, ylläpitosuunnitelmat ja niin edelleen.

 

Kun kohtaat ostajan roolissa seuraavan kerran myyjän, kiinnitä huomiosi näihin ominaisuuksiin, ja ainahan voit kysyä suoraan potentiaalisen kumppaniyrityksen toimintamalleista ja arvoista. Yhdessähän näitä projekteja tehdään tuloksellisimmin, samaan hiileen puhaltaen.

Mitä ne oikein puuhaavat?

Tilaa Devolonin uutiskirje

Tilaa tästä Devolonin kuulumiset. Emme täytä sähköpostiasi turhilla viesteillä, vaan toimitamme sinulle kerran kuukaudessa teräviä huomioita ja rahan arvoisia oivalluksia ohjelmistokehityksen ja digitaalisen liiketoiminnan maailmasta.

Ketkä näitä oikein tekee?

Devolonin tiimi