Kanta-asiakkuuksista asiakaskokemukseen – Devolon

Asiaa ohjelmistoista ja niiden vierestäkin

Tutustu Devolonin maailmaan

Täältä löydät tuoreimmat uutisemme, kiinnostavimmat kehitystyömme sekä joukon oivaltavia sisältöjä kaikille ohjelmistoalasta kiinnostuneille. Muista liittyä postituslistallemme, jotta saat tuoreimmat päivitykset suoraan sähköpostiisi.

Kanta-asiakkuuksista asiakaskokemukseen

08.03.2021

Asiakaskokemus on nousemassa entistä vahvemmin johdon agendalle. Palvelualojen yritykset ovat vihdoinkin havahtuneet siihen todellisuuteen, missä asiakasdata on yrityksen yksi tärkein omaisuus. Kun yritys saa asiakkaan jakamaan ostoskäyttäytymistään ja antamaan palautetta kokemuksiensa perusteella, ollaan arvokkaan tiedon äärellä.

 

Olemme rakentaneet vuosien varrella lukuisia kanta-asiakasjärjestelmiä. Olemme olleet tekemässä Museokorttia, NaughtyBRGR:n kanta-asiakasjärjestelmää sekä PCKT Moneyn Mastercardin ja applikaation yhdistävää kokonaisuutta. Kanta-asiakkuuden kasvot ovat monet. Toisille yrityksille riittää, että asiakas lataa applikaation ja antaa tietonsa, kun taas toiset näkevät mahdollisuuden avata uusi myyntikanava kuluttajan taskuun.

 

Kanta-asiakkuuden kehittäminen esimerkiksi applikaation avulla on tehokas tapa lähteä rakentamaan strategista asiakaskokemusta. Kun yritys saa dialogin auki asiakkaan kanssa, päästään rikastamaan kuluttajakohtaista dataa esimerkiksi NPS-kyselyiden ja muiden palautejärjestelmien avulla. Analytiikan avulla voidaan luoda asiakasprofiileja markkinoinnin tueksi sekä ymmärtää paremmin ostofrekvenssiä, kertaostoksia ja suosikkituotteita yhdistämällä nämä tiedot asiakkaiden demografisiin ominaisuuksiin.

 

Tällaisen tiedon avulla on helppo lähteä kehittämään asiakaskokemusta yrityksen strategiseksi kilpailutekijäksi. Ennakointi ja tarpeisiin vastaaminen sekä palvelutason seuranta muodostavat hyvät kilpailutekijät minkä tahansa alan yritykselle.

Mitä ne oikein puuhaavat?

Tilaa Devolonin uutiskirje

Tilaa tästä Devolonin kuulumiset. Emme täytä sähköpostiasi turhilla viesteillä, vaan toimitamme sinulle kerran kuukaudessa teräviä huomioita ja rahan arvoisia oivalluksia ohjelmistokehityksen ja digitaalisen liiketoiminnan maailmasta.

Ketkä näitä oikein tekee?

Devolonin tiimi